Regulamin

 

  1. Przedmiot

Daniel Palczewski, prowadzący działalność gospodarczą Firma DanBus Daniel Palczewski, ul. Tysiąclecia nr 30, 16-320 Bargłów Kościelny opracował platformę umożliwiającą wspólne przejazdy, dostępną na witrynie internetowej pod adresem http://transpoint.pl z wersją na urządzenia mobilne, której przedmiotem jest umożliwienie dodawania ogłoszeń i składanie ofert dot. przejazdów i przewozów pomiędzy pasażerami, a kierowcami oraz komunikowania się między nimi, na zasadach szczegółowo opisanych poniżej (dalej „Platforma”, „TransPoint” ).

Przedmiotem niniejszego Regulaminu jest zdefiniowanie zasad dostępu oraz użytkowania Platformy. W celu korzystania z Usług, należy się z nim zapoznać i go zaakceptować. TransPoint zastrzega jednak, że nie jest stroną jakichkolwiek porozumień, umów lub relacji umownych jakiejkolwiek natury pomiędzy Użytkownikami Platformy, a tym samym nie ponosi odpowiedzialności za żaden Przejazd, Przewóz bądź zapłatę.

Niniejszy Regulamin oraz dokumenty, do których zawiera odniesienia stanowią całość umowy zawieranej przez Użytkownika z TransPoint w odniesieniu do korzystania z Usług. Jakiekolwiek inne dokumenty, a w szczególności informacje zamieszczane na Platformie (odpowiedzi na często zadawane pytania itd.) mają jedynie znaczenie poglądowe.

 

  1. Definicje

W niniejszym Regulaminie:

  • a) Ogłoszenie - oznacza ogłoszenie dotyczące Przejazdu lub Przewozu, zamieszczone na Platformie przez Pasażera bądź w jego imieniu lub przez zlecającego przewóz;
  • b) TransPoint- platforma założona i prowadzona przez Daniela Palczewskiego, prowadzący działalność gospodarczą Firma DanBus Daniel Palczewski, ul. Tysiąclecia nr 30, 16-320 Bargłów Kościelny, na zasadach szczegółowo określonych w niniejszym Regulaminie
  • c) Regulamin - oznacza niniejszy Regulamin;
  • d) Konto- oznacza przydzieloną danemu Użytkownikowi, identyfikowana za pomocą adresu e-mail, część Platformy, za pomocą której Użytkownik może dokonywać określonych działań w ramach jej funkcjonowania
  • e) Kierowca- oznacza Użytkownika korzystającego z Platformy w celu składania ofert dot. Przejazdu lub Przewozu, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie
  • f) Przewożący- oznacza Kierowcę, będącego kierowcą zawodowym, prowadzącego w tym przedmiocie działalność gospodarczą, posiadającego wszelkie wymagane prawem zezwolenia i licencje;
  • g) Użytkownik- oznacza dowolną osobę, która założyła Konto na Platformie, w szczególności Pasażera bądź Kierowcę
  • h) Pasażer- oznacza Użytkownika, który dodał Ogłoszenie (w tym również w przypadku utraty jego ważności);
  • i) Usługi- oznaczają wszystkie usługi świadczone przez TransPoint za pośrednictwem Platformy, w szczególności możliwość dodawania ogłoszeń i ofert oraz komunikowania się z innymi Użytkownikami
  • j) Strona internetowa- oznacza witrynę dostępną pod adresem http://transpoint.pl; prowadzona przez TransPoint w języku polskim, umożliwiająca zamieszczanie i przeglądanie Ogłoszeń oraz składanie Ofert;
  • k) Oferta- odpowiedź Kierowcy lub Przewożącego na Ogłoszenie
  • l) Przejazd- oznacza podróż stanowiącą przedmiot Ogłoszenia zamieszczonego przez Pasażera na Platformie, na którą uzyskał Ofertę i ją zaakceptował, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie oraz szczegółowo ustalonych przez Pasażera i Kierowcę;
  • m) Promocja, abonament- zestaw płatnych usług, nabywanych przez Użytkownika w ramach tzw. pakietów. Rodzaje, zasady ich zakupu, czas trwania i korzystania określone będą każdorazowo w załączniku do niniejszego Regulaminu;
  • n) Konsument- Pasażer, który zaakceptował ofertę Przewożącego;
  • o) Umowa- umowa o świadczenie Usług, zawierana na zasadach określonych w punkcie 4 niniejszego Regulaminu.

 

  1. Wymagania techniczne
  • Do korzystania z Platformy, w tym przeglądania Ogłoszeń i korzystania z Usług, niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową. Do korzystania z niektórych funkcjonalności Platformy, w tym rejestracji i założenia Konta, niezbędne jest ponadto posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
  • Przeglądanie Ogłoszeń nie wymaga rejestracji. Składanie dodawanie i odpowiadanie na Ogłoszenia możliwe jest po zarejestrowaniu się zgodnie z postanowieniami 4 Regulaminu.
  • Zasady przechowywania przez TransPoint plików cookies na urządzeniach Klienta, a także dostępu Sprzedawcy do plików cookies określa Polityka prywatności.

 

  1. Rejestracja na Platformie i założenie Konta

a) Warunki rejestracji na Platformie

Platforma może być wykorzystywana przez osoby, które ukończyły 18 lat. Dokonanie rejestracji na Platformie przez osobę niepełnoletnią jest całkowicie zabronione. Poprzez dostęp, korzystanie lub rejestrację na Platformie Użytkownik oświadcza, że ma ukończone 18 lat.

b) Założenie Konta

i. Platforma umożliwia Użytkownikom zamieszczanie i wyświetlanie Ogłoszeń oraz wzajemną interakcję. Zamieszczenie Ogłoszenia nie jest możliwe bez wcześniejszego założenia Konta.

        Aby założyć Konto, należy:

  • wypełnić wszystkie obowiązkowe pola formularza rejestracji;
  • Zaakceptować niniejszy Regulamin oraz Politykę Prywatności
  • W przypadku wypełnienia formularza, o którym mowa powyżej, na podany przez Użytkownika adres e-mail zostanie niezwłocznie wysłana wiadomość z linkiem służącym do aktywacji konta, wysłana w celu potwierdzenia poprawności podanego przez Użytkownika adresu e-mail.

ii. Utworzenie Konta i/lub zamieszczenie pierwszego Ogłoszenia jest równoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Użytkownikiem a TransPoint w przedmiocie świadczenia usług na warunkach przewidzianych w Regulaminie.

iii. Zakładając swoje Konto, Użytkownik zobowiązuje się do przekazania kompletnych i prawdziwych informacji oraz ich aktualizacji za pośrednictwem profilu na swoim Koncie lub poprzez zawiadomienie TransPoint w celu zapewnienia ich poprawności przez okres trwania umowy.

iv. W przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych, utworzyć Konto w ich imieniu oraz dokonywać wszelkich dalszych czynności w ramach Serwisu może jedynie osoba, która jest umocowana do działania w tym zakresie w imieniu tych podmiotów

v. Użytkownik może posiadać i korzystać tylko z jednego Konta w Serwisie.

vi. Świadczenie usług w ramach ma charakter bezterminowy, jednakże Użytkownik może w dowolnym momencie usunąć Konto i tym samym rozwiązać umowę będąc zalogowanym na swoim Koncie poprzez przesłanie swojego oświadczenia w tym zakresie za pomocą poczty elektronicznej na adres: kontakt@transpoint.pl

vii.  Użytkownik zobowiązuje się do zachowania w poufności wszelkich  haseł utworzonych w związku z niniejszym Regulaminem i użytkowaniem Konta oraz nieujawniania ich osobom trzecim. W razie utraty lub ujawnienia swojego hasła, Użytkownik jest zobowiązany do natychmiastowego zawiadomienia o tym TransPoint. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za wykorzystanie jego Konta przez jakiekolwiek strony trzecie, chyba że wyraźnie zawiadomił TransPoint o utracie, niedozwolonym wykorzystaniu, lub ujawnieniu swojego hasła osobie trzeciej.

viii. Użytkownik zobowiązuje się, że nie będzie tworzył lub wykorzystywał – posługując się tożsamością własną lub osoby trzeciej – żadnych innych Kont, niż utworzone pierwotnie.

ix. Utworzenie Konta jest równoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem w przedmiocie świadczenia usług na warunkach przewidzianych w Regulaminie.

       

    5. Zamieszczanie Ogłoszeń i składanie Ofert

 

a) Pasażer, z zastrzeżeniem spełnienia poniższych warunków, może tworzyć i zamieszczać na Platformie swoje Ogłoszenia, określając szczegóły Przejazdu, tj. skąd (adres, kod pocztowy, miejscowość), dokąd (adres, kod, miejscowość), data wyjazdu, termin ważności ogłoszenia, uwagi dodatkowe.

b) Kierowca, może odpowiadać na Ogłoszenie jedynie, jeśli spełnia łącznie wszystkie określone poniżej warunki:

  • posiada ważne prawo jazdy;
  • zamieszcza oferty do Ogłoszeń dotyczące wyłącznie pojazdów, do których wykorzystania jest uprawniony w celu odbywania wspólnych przejazdów;
  • jest i pozostaje głównym kierowcą pojazdu stanowiącego przedmiot Ogłoszenia;
  • pojazd stanowi przedmiot ważnej polisy ubezpieczeniowej dotyczącej ubezpieczenia osób trzecich;
  • nie ma żadnych przeciwwskazań medycznych w odniesieniu do prowadzenia pojazdów;
  • pojazd, który zamierza wykorzystać w celu realizacji Przejazdu to samochód osobowy posiadający 4 koła i maksymalnie 7 miejsc a każde jest wyposażone w pasy bezpieczeństwa;
  • korzysta z pojazdu znajdującego się w dobrym stanie, spełniającego wszystkie obowiązujące przepisy prawa i praktyki, a w szczególności posiadającego ważny certyfikat kontroli technicznej (potwierdzający, że pojazd nadaje się do jazdy).

d) Kierowca ponosi we własnym zakresie pełną odpowiedzialność za treść informacji udzielanych w Ofercie. W związku z powyższym, Kierowca oświadcza, że wszystkie informacje zamieszczone w Ofercie są prawidłowe i prawdziwe oraz zobowiązuje się do realizacji Przejazdu na warunkach w niej określonych.

e) Pod warunkiem, że Ogłoszenie zamieszczone przez Użytkownika jest zgodne z niniejszym Regulaminem, zostanie ono zamieszczone na Platformie i będzie w ten sposób widoczne dla innych Użytkowników oraz osób odwiedzających, także niebędących Użytkownikami, przeprowadzających wyszukiwanie na . TransPoint zastrzega sobie prawo – na podstawie wyłącznie własnej decyzji i bez konieczności jakiegokolwiek wcześniejszego zawiadomienia – odmowy zamieszczenia lub usunięcia w dowolnej chwili jakiegokolwiek Ogłoszenia niespełniającego warunków niniejszego Regulaminu lub jeżeli uważa, że przynosi ono jakiekolwiek szkody dla wizerunku TransPoint, Platformy bądź Usług.

f) Użytkownik godzi się z faktem, że kryteria brane pod uwagę w zakresie klasyfikacji oraz kolejności wyświetlania Ogłoszeń zależą tylko i wyłącznie od decyzji firmy TransPoint, Dodatkowo Użytkownik ma możliwość własnego sortowania listy.

     6. Komunikowanie się

Jedną z Usług świadczonych w ramach Platformy jest możliwość wysyłania ofert w postaci kwoty i dowolnej wiadomości. W chwili wysłania takiej oferty Pasażer może zaakceptować tylko jedną z nich. Po akceptacji Pasażer otrzyma dostęp do danych kontaktowych (imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu) Kierowcy. Wybrany kierowca również otrzyma dane Pasażera. Dalszy kontakt odbywa się poza platformą TransPoint. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za ustalenie szczegółów Przejazdu z drugim Użytkownikiem i przyjmuje na siebie ryzyko dotyczące możliwości anulowania, modyfikacji szczegółów Przejazdu i braku zapłaty.

  1. Ograniczenia

TransPoint zastrzega sobie prawo zawieszenia Konta Użytkownika, ograniczenia jego dostępu do Usług lub rozwiązania stosunku prawnego obowiązującego na podstawie niniejszego Regulaminu w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu, naruszenia jakichkolwiek innych przepisów bądź zasad, w szczególności  podania nieprawdziwych danych i innego utrudniania funkcjonowania Platformy, o czym zostanie powiadomiony.

8 Promocje, Abonamenty

TransPoint może oferować abonamenty, promocje bądź inne warianty cenowe bądź pakietowe, obowiązujące przez wyznaczony okres i na określonych zasadach (dalej odpowiednio zwane „Promocje” bądź „Abonament”). Szczegółowe warunki (ceny i terminy) ich dotyczące będą publikowane na Platformie, w formie Załączników do niniejszego Regulaminu.

  1. Rodzaje Przejazdu

Niehandlowy i niebiznesowy

Użytkownik będący Kierowcą zobowiązuje się, że nie będzie żądał zapłaty w kwocie wyższej, niż rzeczywiście poniesione koszty jak również w celu uzyskiwania jakichkolwiek zysków, a ponadto, na zasadzie wspólnego ponoszenia kosztów, Kierowca musi ponieść własną część kosztów związanych z Przejazdem. Kierowca ponosi wyłączną odpowiedzialność za obliczenie kosztów ponoszonych w ramach Przejazdu oraz sprawdzenie, czy kwota wymagana od Pasażerów nie przekracza rzeczywiście ponoszonych kosztów (przy uwzględnieniu udziału własnego użytkownika).

TransPoint zastrzega sobie prawo zawieszenia Konta Użytkownika w przypadku, jeżeli wykorzystuje samochód firmowy, służbowy lub taksówkę do świadczenia Usług, o których mowa w niniejszym Regulaminie. Pasażer zobowiązuje się do zapłacenia Kierowcy wskazanej kwoty najpóźniej w chwili opuszczania jego pojazdu w miejscu docelowym.

Kierowca nie może domagać się zapłaty należności w całości lub w części przed realizacją Przejazdu.

 

  1. Zarobkowy

W przypadku gdy Ofertę składa Przewożący, ponosi we własnym zakresie pełne ryzyko w odniesieniu do  kwalifikacji podatkowej transakcji zrealizowanej za pośrednictwem Platformy.

 

  1. Reklamacje
  • Reklamacja może zostać złożona pisemnie, wraz ze wskazaniem: danych reklamującego (imię i nazwisko, dokładny adres zamieszkania oraz adres e-mail), daty Usługi, adres URL Ogłoszenia, dokładnego opisania wady/nieprawidłowości oraz okoliczności jej powstania, sprecyzowania żądania.
  • TransPoint rozpatruje reklamację w ciągu 30 dni od dnia jej otrzymania.
  • Użytkownik otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą e-mail.
  • Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

 

  1. Odstąpienie od umowy przez Konsumenta
  • Konsument ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od daty zawarcia Umowy bez podania przyczyny.
  • Zasady odstąpienia od umowy, w tym wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego Użytkownik może skorzystać, określone są w pouczeniu, stanowiącym załącznik do Regulaminu. Odstąpienie w tym trybie nie jest możliwe, jeżeli przed upływem tego terminu Użytkownik dodał Ogłoszenie/Ofertę, tj. świadczenie usługi przez zostało rozpoczęte.
  • W celu skorzystania z powyższego uprawnienia Konsument powinien złożyć TransPoint oświadczenie o odstąpieniu od zawartej Umowy, przesyłając go na adres: kontakt@transpoint.pl
  • Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone w dogodnej dla Konsumenta formie: za pośrednictwem poczty e-mail lub poprzez przesłanie oświadczenia na piśmie. Oświadczenie musi zawierać informacje pozwalające na identyfikację.
  • Oświadczenie o odstąpieniu może być złożone również zgodnie z wzorem formularza stanowiącym załącznik nr 2 do ustawy z dnia 24 czerwca 2014 r. o prawach konsumenta (dostępny pod adresem: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000827). Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
  1. Anulowanie Ogłoszenia/ Oferty

 

  1. Anulacja Ogłoszenia

Użytkownik może w każdej chwili zamknąć swoje ogłoszenie przez skorzystanie z opcji w panelu użytkownika.

 

  1. Anulacja Oferty

Nie ma możliwość anulowania złożonej oferty

 

  1. Zachowanie Użytkowników Platformy

 

  1. Zobowiązania wszystkich Użytkowników

Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za przestrzeganie wszystkich przepisów prawnych, regulacji i obowiązków dotyczących korzystania z Platformy.

Ponadto, w odniesieniu do korzystania z Platformy i podczas Przejazdów, Użytkownik zobowiązuje się, że:

  • nie będzie przekazywał TransPoint (w szczególności podczas tworzenia lub aktualizacji swojego Konta) lub innym Użytkownikom jakichkolwiek informacji nieprawdziwych, wprowadzających w błąd bądź mających na celu popełnienie oszustwa;
  • nie będzie zamieszczał na Platformie jakichkolwiek wypowiedzi lub postów zawierających treści o charakterze oszczerczym, obraźliwym, obscenicznym, pornograficznym, wulgarnym, agresywnym, niedozwolonym, gwałtownym, stanowiącym groźby lub przypadki molestowania, o charakterze rasistowskim bądź ksenofobicznym, posiadających podłoże seksualne, nakłaniające do przemocy, dyskryminacji bądź nienawiści, zachęcającym do korzystania z substancji niedozwolonych, a w ujęciu bardziej ogólnym – niezgodnych z celami działalności Platformy oraz mogącymi przynosić szkody dla TransPoint, bądź jakichkolwiek stron trzecich, a także niezgodnych z dobrymi obyczajami.
  • nie będzie naruszał jakichkolwiek praw TransPoint oraz jej wizerunku, a w szczególności jej praw własności intelektualnej;
  • nie będzie otwierał więcej, niż jednego Konta na Platformie oraz nie będzie otwierał Konta w imieniu jakiejkolwiek innej osoby;
  • nie będzie kontaktował się z innymi Użytkownikami, w szczególności za pośrednictwem Platformy, w żadnych innych celach, niż określonych w punkcie 1 niniejszego Regulaminu
  • nie będzie przyjmował lub dokonywał jakichkolwiek płatności związanych z Usługami świadczonymi za pośrednictwem niniejszej Platformy na innych zasadach, niż określone w niniejszym Regulaminie, za wyjątkiem przypadku dozwolonych postanowieniami niniejszego Regulaminu;
  • będzie przestrzegał wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności TransPoint
  1. Zobowiązania Kierowców

Ponadto, korzystając z Platformy jako Kierowca, Użytkownik zobowiązuje się do:

  • przestrzegania wszystkich przepisów, regulacji i kodeksów obowiązujących w odniesieniu do prowadzenia pojazdów, a w szczególności posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, obowiązującego na dzień Przejazdu oraz ważnego prawa jazdy;
  • upewnienia się, że warunki posiadanego ubezpieczenia obejmują Pasażerów ;
  • niepodejmowania jakiegokolwiek ryzyka podczas jazdy oraz niezażywania żadnych produktów, które mogłyby naruszać jego zdolność do zachowania koncentracji oraz prowadzenia pojazdu w sposób uważny i całkowicie bezpieczny;
  • składania rzeczywistych Ofert;
  • realizacji Przejazdu w sposób określony w Ofercie (w szczególności w odniesieniu do korzystania z autostrad lub nie) oraz przestrzegania terminów i miejsc uzgodnionych z innymi Użytkownikami Platformy (w szczególności w zakresie miejsc spotkań oraz zakończenia przejazdów);
  • korzystania z pojazdu znajdującego się w dobrym stanie, spełniającego wszystkie obowiązujące przepisy prawa i praktyki, a w szczególności posiadającego ważny certyfikat kontroli technicznej (potwierdzający, że pojazd nadaje się do jazdy).
  • przekazania firmie TransPoint lub każdemu Pasażerowi, który tego zażąda, informacji dotyczących jego prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego samochodu, ubezpieczenia, certyfikatu kontroli technicznej oraz wszelkich innych dokumentów potwierdzających jego uprawnienia do prowadzenia pojazdu jako Kierowca zarejestrowany na Platformie;
  • (w razie opóźnienia lub zmiany terminu Przejazdu, do natychmiastowego zawiadomienia o tym swoich Pasażerów;
  • w razie Przejazdu międzynarodowego, posiadania i przedstawienia w razie konieczności Pasażerom lub uprawnionym władzom, które mogą tego zażądać, wszelkich dokumentów wymaganych w celu kontroli jego tożsamości oraz praw przekroczenia granicy;
  • oczekiwania na Pasażerów w uzgodnionym miejscu spotkania przez co najmniej 15 minut po uzgodnionej godzinie;
  • niezamieszczania jakichkolwiek Ofert dotyczących pojazdów, których nie może wykorzystywać dla celów Przejazdów;
  • zapewnienia możliwości kontaktu ze strony Pasażerów za pośrednictwem numeru telefonu zamieszczonego na jego profilu;
  • wykazania, że nie ma żadnych przeciwwskazań medycznych w odniesieniu do prowadzenia pojazdów;
  • zachowywania się podczas Przejazdu w sposób właściwy i odpowiedzialny,
  1. Zobowiązania Pasażerów

Korzystając z Platformy jako Pasażer, Użytkownik zobowiązuje się do:

  • właściwego zachowania podczas Przejazdu, nie powodując jakiegokolwiek rozproszenia uwagi Kierowcy lub zakłócenia prowadzenia przez niego pojazdu, a także spokoju pozostałych Pasażerów;
  • poszanowania pojazdu Kierowcy i zachowania jego czystości;
  • w razie opóźnienia, natychmiastowego zawiadomienia o tym Kierowcy;
  • zapłaty Kierowcy uzgodnionej kwoty;
  • oczekiwania na Kierowcę w uzgodnionym miejscu spotkania przez co najmniej 15 minut po uzgodnionej godzinie;
  • okazania firmie TransPoint lub dowolnemu Kierowcy, który tego zażąda, swojego dowodu osobistego lub jakiegokolwiek innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość;
  • nieprzewożenia podczas Przejazdu jakichkolwiek produktów, towarów, substancji lub zwierząt, które mogłyby powodować zakłócenie prowadzenia pojazdu lub rozproszenie uwagi Kierowcy, bądź też których posiadanie lub przewożenie jest niezgodne z obowiązującymi przepisami;
  • w razie Przejazdu międzynarodowego, posiadania i przedstawienia w razie konieczności Kierowcy lub uprawnionym władzom, które mogą tego zażądać, wszelkich dokumentów wymaganych w celu kontroli jego tożsamości oraz praw przekroczenia granicy;
  • zapewnienia możliwości kontaktu ze strony Pasażerów za pośrednictwem telefonu na numer zamieszczony na jego profilu, w tym także w uzgodnionym miejscu spotkania;
  1. Zawieszenie konta, ograniczenie dostępu i rozwiązanie umowy

Użytkownik może rozwiązać umowę z TransPoint w dowolnej chwili i z jakiekolwiek przyczyny, bez konieczności ponoszenia z tego tytułu żadnych kosztów.

W celu skorzystania z powyższego uprawnienia Konsument powinien złożyć TransPoint oświadczenie o odstąpieniu od zawartej Umowy, przesyłając go na adres: kotnakt@transpoint.pl

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone w dogodnej dla Konsumenta formie: za pośrednictwem poczty e-mail lub poprzez przesłanie oświadczenia na piśmie. Oświadczenie musi zawierać informacje pozwalające na identyfikację.

W razie (i) naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu, lub (ii) jeżeli TransPoint  będzie posiadać uzasadnione podstawy, aby podejrzewać, że jest to konieczne dla zapewnienia jej bezpieczeństwa własnego oraz Użytkowników i osób trzecich, jak również w celu zapobieżenia możliwości popełniania oszustw lub w ramach prowadzonych postępowań wyjaśniających, TransPoint zastrzega sobie prawo do:

  • (i) rozwiązania Umowy z Użytkownikiem; i/lub
  • (ii) uniemożliwienia Użytkownikowi zamieszczania lub usuwania jakichkolwiek Ogłoszeń, wiadomości, treści, zapytań i bądź jakichkolwiek innych materiałów na Platformie; i/lub
  • (iii) ograniczenia dostępu Użytkownika do Platformy i jego możliwości korzystania z niej; i/lub
  • (iv) tymczasowego lub ostatecznego zawieszenia Konta Użytkownika.

Jeżeli będzie to konieczne, Użytkownik zostanie zawiadomiony o zastosowaniu określonych powyżej środków, aby mógł udzielić wyjaśnień TransPoint. TransPoint podejmie całkowicie we własnym zakresie decyzję dotyczącą ewentualnego anulowania zastosowanych środków.

  1. Dane osobowe

W związku z wykorzystywaniem Platformy przez Użytkownika, TransPoint będzie pozyskiwać i przetwarzać jego dane osobowe. Korzystając z Platformy i rejestrując się jako jej Użytkownik, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez TransPoint w sposób zgodny z obowiązującym prawem oraz postanowieniami Polityki prywatności.

  1. Prawa własności intelektualnej

W odniesieniu do wszelkich treści przekazywanych przez Użytkowników Platformy, TransPoint jest jedynym właścicielem wszystkich praw własności intelektualnej do Usługi, Platformy, jej treści (w szczególności tekstów, zdjęć, projektów, logo, wideo, dźwięków, danych, elementów graficznych) oraz oprogramowania i baz danych zapewniających ich działanie.

TransPoint udziela Użytkownikowi niewyłącznego, osobistego i niezbywalnego prawa do korzystania z Platformy i Usług, jedynie do jego własnego użytku osobistego oraz prywatnego, zgodnie z przedmiotem działania Platformy oraz Usług.

Użytkownik nie może wykorzystywać Platformy i Usług oraz ich treści w jakichkolwiek innych celach bez wcześniejszego uzyskania pisemnej zgody TransPoint. W szczególności, Użytkownik nie ma prawa do reprodukowania, kopiowania, modyfikowania, adaptowania, dystrybucji, publicznego przedstawiania i rozpowszechniania Platformy, Usług oraz ich treści, bez wcześniejszego uzyskania wyraźnej zgody TransPoint;

  1. Odpowiedzialność TransPoint

Platforma stanowi dostępne w sieci Internet narzędzie umożliwiające jej Użytkownikom tworzenie i zamieszczanie Ogłoszeń oraz Ofert dotyczących Przejazdów. Ogłoszenia te mogą być w szczególności wyświetlane przez innych Użytkowników w celu sprawdzenia warunków dotyczących Przejazdu.

TransPoint nie sprawuje żadnej kontroli zachowania Użytkowników Platformy. Użytkownik uznaje, że TransPoint nie kontroluje w żaden sposób prawidłowości i prawdziwości Ogłoszeń i Ofert oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami.

Użytkownicy (Kierowcy lub Pasażerowie) działają wyłącznie na własną odpowiedzialność.

Działając jedynie jako pośrednik, TransPoint nie ponosi żadnej odpowiedzialności za rzeczywistą realizację Przejazdu, a w szczególności za:

  • (i) zamieszczenie przez w Ogłoszeniu i/lub Ofercie nieprawdziwych informacji lub ich przekazanie w jakikolwiek inny sposób w odniesieniu do Przejazdu oraz jego warunków;
  • (ii) odwołania lub modyfikacji Przejazdu przez Użytkownika;
  • (iii) brak płatności;
  • (iv) zachowanie Użytkowników podczas Przejazdu, przed nim lub po jego zakończeniu.

 

  1. Postanowienia końcowe

  1. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumenta, przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności ustawy o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Wszelkie spory wynikłe w związku z realizowaniem umów sprzedaży między TransPoint a Użytkownikami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Ewentualne spory powstałe między Użytkownikiem niebędącym Konsumentem a TransPoint rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby TransPoint.
  4. TransPoint dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi w ramach Platformy były na najwyższym poziomie, jednakże nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności Platformy w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Platformy.
  5. Z obowiązującym Regulaminem można zapoznać się w dowolnym momencie na stronie internetowej. Sprzedawcy przysługuje prawo do dokonywania zmian w Regulaminie. O treści zmian Regulaminu każdy Użytkownik zostanie poinformowany przez umieszczenie na stronie internetowej wiadomości o zmianie Regulaminu, co najmniej 10 dni przed wejściem zmian w życie. Ponadto Użytkownik, który posiada konto na Platformie jest informowany o każdej zmianie Regulaminu przez przesłanie informacji o jego zmianach na adres e-mail przypisany do konta nie później niż na 7 dni przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu. Jeżeli w terminie 7 dni od dnia doręczenia Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, Klient nie poinformuje Sprzedawcy o braku akceptacji zmiany Regulaminu, Klient jest związany Regulaminem w nowym brzmieniu.
  6. Do zamówień złożonych i umów zawartych w okresie obowiązywania poprzedniego Regulaminu stosuje się przepisy Regulaminu obowiązującego w chwili składania zamówienia.
  7. Niniejszy Regulamin został opracowany w języku polskim i podlega prawodawstwu polskiemu.

Trans point